Historie
In Rouveen, onder de rook van Zwolle, neemt Arend Mulder in het jaar 1959 zijn eerstemelkbussenrit aan van de plaatselijke zuivelfabriek.
Als in 1974 de eerste veehouder een melkkoeltank aanschaft, wordt Arend Mulder gevraagd om hier de melk op te halen met een door de fabriek beschikbaar gestelde RMO, die achter een
landbouwtrekker gekoppeld kan worden.
Een aantal jaren later wordt besloten om definitief te stoppen met het vervoeren van melkbussen. Het aantal boeren met een koeltank neemt sterk toe, waardoor het RMO-rijden een dagtaak is geworden.
In 1990 komt het verzoek om te gaan werken met vrachtwagens. Arend Mulder is al in het bezit van een transportvergunning en besluit de uitdaging aan te gaan.
Een jaar later worden ook de eerste stappen in het intravervoer gezet, als van de plaatselijke zuivelfabriek het verzoek komt om de afvoer van wei te verzorgen.
In de loop van het jaar 1999 wordt besloten dat zoon Peter de zaak in twee fasen over zal nemen. Per 1 januari 2000 het intravervoer en drie jaar later volgt ook het RMO-vervoer.
Anno 2023, 64 jaar na de eerste rit van Arend Mulder, rijden er nog altijd zeven RMO’s van Peter Mulder voor dezelfde plaatselijke zuivelfabriek. Naast het RMO-vervoer heeft Peter Mulder inmiddels zes moderne combinaties die tanktransporten kunnen verzorgen in heel Noordwest-Europa en één combinatie die vloeibare veevoeders transporteert.